torsdag 3 augusti 2017

Te istället för kaffe

När jag hade kaffeuppehåll förra våren upptäckte jag att det finns en massa goda koffeinfria teer. Jag använder ofta Pukkas teer och min favorit är Three Licorice. Dricker det nästan varje dag.
Häromdagen var jag och barnen i Stockholm. Barnen ville gärna göra ett besök på Lakritsroten. Lite jobbigt fakiskt eftersom jag älskar lakrits, men inte ätit det på väldigt länge nu. Tur att jag klarar att dricka lakritste :). Hittade ett te som jag inte provat förrut och som jag provat några dagar nu. Rooibos Licorice No 731. Smakar lakritsglass :-o.
Jag håller på att ladda för ett nytt kaffestopp.  Länge efter förra kaffestoppet höll jag mig till 2 koppar kaffe i veckan, men nu är konsumtionen tillbaka där den var innan, 2 koppar om dagen. Jag märkte ingen större skillnad på varken blodsocker, sömn eller något annat när jag höll uppe med kaffe senast, men jag vill ändå göra det igen. Känns bra att "avgifta" ibland.

Vilket är ditt favoritte (koffeinfritt)? Tipsa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar