tisdag 29 augusti 2017

Jobba lagom

I flera år har jag jobbat 75%. Som ensamförälder på heltid med två barn som både behöver lämnas och hämtas på dagis och skola har det varit en nödvändighet. Dessutom har jag haft min utmattning att tänka på och behövt den extra tiden för att dra ner på stressen. Under hösten förra året när jag började må bättre på allvar och båda barnen börjat ta sig själv till och från skolan och kunde vara hemma en stund själva kände jag att det var dags att öka arbetstiden lite. Först till 80% och sedan i mars jobbar jag 85%. 85% är lagom just nu, men inom någon månad planerar jag att gå upp ytterligare i arbetstid. Målet är ju såklart att jobba heltid, men hälsan går före och det måste funka hemma också.
Jag är tacksam för att jag jobbar på det företaget som jag jobbar på. Dels för att jag får jobba deltid trots att båda mina barn är äldre än 8 år, men även för att vi har flextid och har möjlighet att jobba hemifrån om det kniper. Vi har också en jättebra träningsanläggning ett hus bort från mitt kontor där det finns gym, en liten simbassäng och en massa bra pass att gå på. Jag har nära till jobbet och om jag inte vill åka bil kan jag åka buss eller utnyttja transporten till motion. Har både cyklat, sprungit och gått i perioder. All den här flexibiliteten underlättar betydligt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar