torsdag 31 augusti 2017

Födelsedagsmiddag

Igår fyllde jag år och då ville jag ju såklart äta lite extra gott. Jag älskar sushi så till förrätt köpte jag hem några bitar sashimi (eftersom jag inte äter ris). Sashimin åt jag med glutenfri soja som jag hade hemma. Till huvudrätt åt vi helstekt oxfilé med vitlökssmör, min hemgjorda majonnäs med bearnaisekryddning och stekta vaxbönor. Barnen ville ha potatisklyftor till så det fick de.
Precis i tid igår kom min köttlåda från Gårdssällskapet med ekologiskt svenskt kött och så även oxfilén. Tycker det är stor skillnad på både smak och utseende på köttet som kommer därifrån. Helstekt oxfilé eller fläskfilé med kryddsmör och bearnaisesås är en av mina favoriträtter. Tur att barnen också uppskattar det så mycket.

Middagen avslutades med en kopp gott kaffe, bryggd i min Perkulator som jag fick i födelsedagspresent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar