lördag 13 augusti 2016

Kaffe

För ganska precis ett halvår sedan gjorde jag ett rejält kaffeuppehåll. Positivt för mina binjurar tänkte jag och tänkte först bara hålla uppe några dagar och sedan kanske dricka kaffe på helgerna. Drack väl ungefär 2 koppar kaffe per dag och slutade tvärt. På eftermiddagen dag 1 och hela dag 2 fick jag en hemsk huvudvärk och därför bestämde jag mig för att hålla uppe en längre tid för att riktigt rensa ut.
Från påsk ungefär har jag sedan druckit ca 2 koppar kaffe i veckan. Innan har jag kunnat dricka kaffe när som helst på dygnet utan att det påverkar sömnen. Det kan jag inte längre. Jag får en otrolig kick av kaffe nu. Känner jag mig lite seg blir jag genast väldigt pigg när jag dricker kaffe. Den effekten vill jag inte gå miste om så jag fortsätter att dricka kaffe lite mer sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar