fredag 17 juni 2016

Tips - Bra mat hemma

Tidigare i år provade jag LCHF-kassen från Bra mat hemma. Gjorde uppehåll nu när jag skulle prova mejerifritt, men efter sommaren kommer jag att fortsätta med det vissa veckor. Jag tyckte det var väldigt god mat, hemsidan är enkel att använda, man kan lätt välja vilka veckor man vill ha leverans och hur många portioner man vill ha. Matsedlarna kan man se i god tid. Ytterligare en bra grej är att matkassarna verkligen innehåller allt, t.o.m. kryddor, så man behöver inte tänka på att ha någonting hemma mer än fett att steka i, salt och peppar. Matkassen kommer också packade i kylväskor så om man inte är hemma så håller sig maten en stund på trappan.
Maten är av bra kvalitet och det är väl tilltagna portioner. Ett par exempel på maträtter jag har provat är Färsjärpar med smörkokta rödbetor och chevrecreme och Halloumipanerad kycklingfilé serverad med citrongrönsaker och chilismetana.

Detta är perfekt om man är ny på LCHF eller bara behöver lite ny inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar