tisdag 14 juni 2016

Biokemiska reparationen fortsätter

Jag har haft extra samtal med min sockerberoendeterapeut, C, under senaste månaden. Vi hade möte i slutet av mars och skulle egentligen inte pratats vid förrän i början av juli igen, men efter Mallorcaresan kände jag att behövde mer hjälp. Jag fick fylla i ett nytt formulär och fick nya rekommendationer utefter det. Nu har jag också gjort ett par andra tester för att se om vi hittade någonting och så lämnade jag ju en massa blodprov i förra veckan. Häromdagen gjorde jag om samma formulär igen och det ser ut att gå åt rätt håll. Fast inte tillräckligt snabbt åt rätt håll. Det går för långsamt och jag har mer och mer börjat känna att jag inte orkar mer. Jag orkar inte kämpa om jag ändå inte märker så stor skillnad i mitt mående. Visst är det små små förbättringar, men som sagt, det går alldeles för långsamt för att jag ska orkar hålla ut.
Idag hade jag och C ett nytt samtal. Jag fortsätter med det vi bestämde för en månad sedan och så blev det några nya rekommendationer också. Det känns hoppfullt när det finns någonting nytt jag kan prova i alla fall. Förhoppningsvis är detta vad jag behöver.

Förutom det så minskar den totala belastningen i livet också nu för ganska många veckor framöver. Barnen har sommarlov och spenderar mycket tid med morföräldrar och farföräldrar i början och slutet av sommarlovet när jag jobbar. Fem veckor i mitten har jag semester.

Jag kommer att ta det väldigt lugnt de här veckorna. Bara fokusera på återhämtning och lugn och ro. Fundera på hur jag vill göra med olika delar i livet och hoppas att några saker faller på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar