torsdag 12 maj 2016

Tränar för Västervik Triathlon

Jag är anmäld till Västervik Triathlon den 13:e augusti. I år är målet att köra olympisk distans, vilket är dubbelt så långt som sprint som jag körde förra året. Det är alltså 1500 m simning, 4 mil cykling och 1 mil löpning. När vi var på Mallorca och motivationen dippade ordentligt kände jag mig rätt säker på att jag inte skulle ställa upp. Nu efter en vecka med härliga cykel- och löpturer till och från jobbet och ett par bra simpass känns det precis tvärtom.

Att cykla och springa till jobbet är härligt. Särskilt springa tycker jag. Det är skönt att jogga i långsam takt, lyssna på bra musik och bara låta tankarna komma och gå. Jag började med det förra året och jag har saknat det under vintern. Det är ganska smidigt också. Jag cyklar till jobbet ena dagen. Då har jag med mig mat för två dagar, träningskläder samt extra underkläder. På eftermiddagen byter jag om i omklädningsrummet i träningsanläggningen och lämnar de vanliga kläderna där och springer hem. Jag har en liten löparryggsäck som jag kan ha lite smågrejor i om det behövs. Nästa dag gör jag tvärtom. Springer till jobbet och cyklar hem.
Den ökade dosen 5-htp verkar funka bra, jag mår mycket bättre, men C (som har hand om min biokemiska reparation) hittade lite annat vi kan jobba med i det senaste testet jag gjorde. De nya kosttillskotten, som ska råda bot på det, har jag fått nu. Det ska bli intressant att se vad det kan ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar