söndag 17 april 2016

Tuff helg

Under veckan som gick återhämtade jag mig mer och mer efter min svacka veckan innan. Jag började hitta tillbaka till lugnet igen och det började kännas lättare. Känslan av meningslöshet och hopplöshet var borta. Det som säkert bidrog till detta är att jag försökte komma ner i varv med meditation och Yin-Yoga, sov bättre och att jag började cykla till jobbet i måndags. Har ungefär 1,5 mil tur och retur till jobbet så det blir som ett litet träningspass både morgon och eftermiddag. Träning mår jag så himla bra av och det behöver jag nästan dagligen för att må riktigt bra. Tyvärr blev jag förkyld under onsdagen och halsont, heshet och snorighet har avlöst varandra sedan dess.

Hur som helst, kände mig fortfarande ok under fredagen. På fredagkvällen hade jag bestämt mig för att prova att göra LCHF-sushi efter 56kilos recept. Det blev jättegott och det var inte så svårt att göra, men när jag åt var det som att något hände. Det började krypa i kroppen, det blev någon slags oro och jag fick sug efter mer. Vet inte om det var sushin i sig, sojan eller wasabin som utlöste detta. Ingredienserna i sig var det inget problem med. Blomkål, gurka, avokado, lax, räkor och majonnäs. Jag hade t.o.m. hittat gluten- och sockerfri soja som jag hade till.

Så resten av helgen har varit tuff. De jobbiga känslorna från förra veckan kom tillbaka och igår kväll fick jag nästan panik. Det är en känsla som är svår att förklara för någon som inte har upplevt den och den är väldigt svår att stå ut med.

Så vad göra? Fortsatta kämpa förstås, fast jag ska ärligt säga att jag börjar ledsna på att inte må bra. Mådde kanske inte bra innan jag blev sockerfri heller, det var kanske t.o.m. värre då, men någonting behöver förändras för så här kan jag inte ha det. Motivationen är väldigt låg just nu. Att utesluta mat som jag triggar på är inget bekymmer, det är inte värt att äta det när det blir sådana problem. Att jag har svårt att komma igång med träningen är värre. Mycket frustration och negativ energi försvinner när jag kan träna regelbundet. Det är något jag tycker är roligt att göra och att tiden och energin inte räcker till känns problematiskt. Får hämta mig från förkylningen och göra ett nytt försök. Imorgon kanske jag är tillräckligt bra för att cykla till jobbet.

Detta postade en sockersyster i ett av våra forum. Såg det imorse. Det ska jag tänka på idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar