fredag 25 mars 2016

Största godishelgen

Enligt tidningen Metro äter svenskarna 6000 ton godis, enligt andra medier ännu mer, i påsk. Det är svindlande mängder. När gick fokus från riktiga nyttiga ägg till godisägg under påsken? När jag var barn fick vi påskägg med godis, men jag minns inte att allt fokus låg på de äggen. Som jag minns det var det mycket mer fokus på vanliga ägg än vad det är nu.

Den här påsken har jag varit ovanligt godisbefriad hittills. Vi flyttade på jobbet i början av året till ett annat hus. Det är jag glad för. I det gamla huset sitter det flera konsulter och alla har med sig minst en rejäl låda godis till jul och påsk. I julas tror jag att det passerade sex stora lådor godis genom fikarummet där de sista två veckorna före jul och det är säkert samma nu. Helt vansinnigt. Sedan när man ser med vilken fart allt detta godis tar slut blir man faktiskt helt chockad. Det känns inte som att folk gör annat än äter godis under den perioden.

Idag har jag som vanligt ätit ägg, vanliga nyttiga ägg. Vi har inte målat ägg, men barnen har målat jättefina äggkoppar.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar