torsdag 24 mars 2016

Påskledigt

Äntligen lite ledigt några dagar. Det har varit en lite stressig period, det är lite så varje mars faktiskt. Nu blir det lite lugnare. Mycket lugnare de närmaste dagarna eftersom det är helg och jag dessutom har tagit 2 semesterdagar i anslutning till den. Just nu är jag och barnen på väg hem till mina föräldrar.
Påsken kommer inte att vara någon större utmaning för mig i år. Har absolut inget sug just nu och jag har kommit mer och mer in i ett bra tankesätt kring mat. Jag tänker att maten är min medicin och det medför också att jag känner ett stort motstånd till att trycka i mig något som är motsatsen. Sådan "mat" tillför ingenting förutom dåligt mående. 

Sedan känner jag mig alltmer trygg i vilken mat som funkar för mig och inte. Jag lyssnar inte längre på vad andra triggar på och börjar fundera på om det är samma för mig utan jag lyssnar mer inåt och vågar lita på det jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar