måndag 28 mars 2016

Påskhelgen

Påskhelgen har varit ganska lugn för min del. Har inte direkt suttit och rullat tummarna, men jag har varit ledig i alla fall och det är jätteskönt. Skönt att komma hemifrån, att kunna träffa släkt som jag inte träffar så ofta annars, träna lite mer o.s.v. Har också haft ett par inbokade telefonmöten och jobbat en del med mitt stegarbete.
När det gäller mat och ätande har det också varit väldigt lugnt. Visst är det en del snaskande från vissa, men jag försöker hålla mig undan det och inte utsätta mig. Trots att det känns väldigt lätt allting just nu så blir jag trots allt påverkad när det finns godis framme, när barnen får påskägg med en massa favoriter i, när jag går förbi någon pralinbutik och känner doften o.s.v. Mest har jag blivit väldigt medveten om hur mycket socker vissa äter och deras symptom på att det inte står riktigt rätt till i deras kroppar eller hjärnor. Inte så mycket för mig att göra åt det, bara att fortsätta på mitt spår och hoppas för deras skull att de börjar tänka till lite med vad de stoppar i sig innan det är alldeles för sent.

Jag har fortsatt med min matplan och hållt mig till den hela helgen. Inget socker och inget överätande och det är jag väldigt nöjd med.

I morgon är det dags för uppföljningssamtal om min biokemiska reparation. Ska bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar