tisdag 22 mars 2016

Möten och service

Idag har jag varit aktiv och faktiskt varit med på två möten inom OA. Ett telefonmöte och ett livemöte. Var dessutom mötesledare på telefonmötet i morse. Det var första gången som jag gjorde service, som det kallas när man är mötesledare eller hjälper till på annat sätt innan, under eller efter möten. Det gör gott att finnas för andra och hjälpa dem i deras tillfrisknande, det bidrar även till ens eget tillfrisknande.
Det är inte ofta jag kan vara med på livemöten eftersom jag inte kan åka ifrån barnen. Det får bli när mina föräldrar är här eller barnen är hos sin farmor och farfar. Dessutom är det i Stockholm som ligger 3,5 mil bort så det tar hela kvällen. Åkte från jobbet 16.30 idag och kom hem igen 20.30. För drygt en timmes möte. Men idag var det värt det. Det är stor skillnad på livemöte och telefonmöte. Största skillnaden är väl att man inte kan gömma sig på samma sätt på livemöte. Man måste presentera sig och dela. Det måste man inte göra på telefonmöten. Insåg också att den här världen är liten. Av tio deltagare inklusive mig själv var det två som jag kände sedan förut och två som jag kände igen från telefonmöten. Det kommer att bli fler livemöten, men kommer att dröja innan jag får chansen nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar