måndag 15 februari 2016

Träning och Triathlonläger

Jag har börjat komma igång med träningen igen om än väldigt långsamt. Förra veckan blev det 3 pass och denna veckan blir det kanske något mer. I slutet av april åker jag och min älskling på Triathloncamp på Mallorca och tills dess vill jag hinna träna upp mig lite mer.

Träning mår jag bra av och vill göra det för min hälsas skull. Fysisk aktivitet är en friskfaktor, det hjälper till i tillfrisknandet och hjälper till att hålla sötsuget borta. Tidigare har jag tränat väldigt mycket i perioder. Jag är inte säker på att jag kommer att ha tid och motivation att köra lika mycket framöver. Att tillfriskna och göra jobbet som behövs tar också mycket tid.
Det ska bli skönt att träna lite mer ändå och fokusera på annat än bara sockerberoendet igen. Det har blivit lite för mycket. Jag har gjort mer än jag behöver. Det har blivit lite fixerat. Jag behöver hitta en gyllene medelväg där jag gör det jag behöver göra för att vara abstinent och må bra, men på en bra nivå. Jag har känt mig lite less ett tag och det kan delvis ha att göra med att allt har kretsat kring sockerberoendet. Fler saker måste in och träning och triathlon har varit ett av mina största intressen de senaste åren.

Lägret på Mallorca blir mitt första triathlonläger. Det är första gången jag åker till Colonia san Jordi som ligger på södra delen av ön. Detta lägret ligger lite senare på våren än det läger som jag var på i fjol gjorde. Det känns bra att vara hyfsat säker på värme och bra väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar