fredag 5 februari 2016

Terapi

När man ska tillfriskna från ett beroende behöver man fylla upp tomrummet efter drogen med annat. Det finns många olika verktyg och friskfaktorer. Var och en får hitta det som passar en bäst. Yoga och mindfulness använder sig många av. På nystartkursen fick vi tips om att måla mandala. I veckan beställde jag en mindfulnessmålarbok från Adlibris som jag började måla i. Det är avkopplande och kul och man kan inte tänka på så mycket annat när man håller på.
Jag känner kanske lite tomrum. Känner mig rastlös till och från. Har känt mig lite nere senaste veckan. Eller så är det bara tomhet. Det var i alla fall lite spännande häromdagen när jag kände mig extremt rastlös. Det enda jag kunde komma på som jag hade lust att göra var att äta något, men samtidigt var det tydligt att jag egentligen inte var varken hungrig eller sugen. Skum känsla. Att äta något är väl i och för sig det jag har gjort tidigare för att bota rastlöshet så det är kanske inte så konstigt att den tanken kom upp.

Har också känslan av att något håller på att hända med mig. Inte nödvändigtvis något negativ. Bara något. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar