söndag 14 februari 2016

Sponsring

När jag nyss kommit hem från Egypten, satt i bilen från Arlanda och jag slog på telefonen så fick jag ett meddelande från min sponsor att hon kunde sponsra mig. Sade det högt i bilen, mina föräldrar var också med. Det är kanske inte så lätt att veta vad en sponsor gör. Min dotter undrade om jag skulle bli sponsrad med pengar :). En sponsor hjälper en igenom sitt 12-stegsprogram. Läs mer här.

Det finns många olika sätt att angripa stegarbetet. Har pratat med personer och hört delningar där de berättar att man går väldigt fort fram. Andra tar det lite mer lugnt, som vi gör. Pratade med en person som berättade att hon gick igenom stegarbetet väldigt snabbt. Hon berättade att hon inte gjorde så mycket annat än jobbade, åt och sov förutom att jobba med stegen under den perioden. Det skulle inte funka så bra för mig eftersom jag har lite knappt om tid som jag bara kan lägga på mig själv. Att ta det långsamt och noga diskutera och reflektera passar mig bra.
Förutom att läsa och studera Stora boken (Anonyma Alkoholister) finns det appar där man kan lyssna på OA-medlemar som talar utifrån boken och sina egna erfarenheter, jag använder appen 12 Steps Speakers.

En annan sak som jag nyligen upptäckt och som jag gillar att lyssna på är delningar från OA-medlemmar som finns på OA´s hemsida, www.oasverige.org. Mycket givande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar