fredag 8 januari 2016

Viktigt med fett

Idag har jag försökt få i mig mer fett. Främst i form av fettkaffe. Det har känts bättre. Nedan är lite av det jag åt till lunch. Glömde ta kort innan jag började äta :). Grillad kalvkotlett, kycklingbröst och grillade grönsaker. Hade smör och olivolja på.
Om det är svårt att hålla abstinensen trots uteslutande av socker, mycket kolhydrater, mjöl och triggerprodukter är mer fett mitt bästa tips (plus friskfaktorerna då). Jag är glad att jag insåg att jag behövde mer fett för om det hade fortsatt som det gjorde igår hade jag inte klarat abstinensen särskilt länge. Abstinensen måste komma först, vikten sen. Tror att viktnedgången kommer ändå.

Idag har det inte varit lika varmt här som igår och det har blåst en del. Vi har varit vid poolen hela dagen. Sonen har hjort stora framsteg i vattnet och simmar redan bättre och dyker efter pinnar. Härligt att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar