söndag 3 januari 2016

Gemenskap

Att vara en del i en gemenskap är så viktigt för tillfrisknande. Att prata med andra i tillfrisknande är mitt bästa verktyg. Flera gånger har jag känt mig rejält under isen, men efter att jag pratat med någon på telefon har energin återvänt.

Idag ringde jag in på mitt första FAA-möte (Anonyma matmissbrukare). Tidigare har jag bara ringt in på OA-möten (Anonyma överätare). Det var ingen mötesledare, men en av de andra som ringde in tog på sig att leda mötet så det blev bra ändå. Efteråt var vi tre som stannade kvar och pratade i en halvtimme till. Väldigt trevligt. Vi bytte telefonnummer så jag tror att vi kommer att höras fler gånger.
Nu ikväll hade jag Skype-möte med några av tjejerna som jag gått nystartkursen tillsammans med. Nu är ju kursen slut och vi har bestämt att vi ska träffas på Skype en gång i veckan. Känns tryggt och bra. Jag gillar att ha saker inbokade. Att ha små hållpunkter med saker som har med tillfrisknandet att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar