fredag 15 januari 2016

Det händer grejor

Känner mig stark. Jag är klar i huvudet och kan koncentera mig bättre. Tänkte på det idag när jag var på ett möte på jobbet. Det pratas väldigt mycket detaljer på de här mötena och det är ingenting min funktion har någon direkt nytta av. Mycket tekniska grejor som jag inte hänger med i. Det jag kände att jag hade nytta av kunde väl ha sagts på fem minuter, men mötet ska vara tvärfunktionellt så alla måste vara med hela tiden, en och en halv timme. Kände mig ändå fokuserad hela mötet och det kändes skönt. Tidigare skulle jag haft fullt upp med att försöka hålla mig vaken.

Nu ikväll fyllde jag i några frågeformulär inför uppföljningssamtalet om min biokemiska reparation som är på tisdag. Då insåg jag att det nog har hänt väldigt mycket med mig sedan första samtalet. Jag har nog, tyvärr, tänkt lite för mycket på det som fortfarande inte är jättebra. Kommer inte ihåg mina svar från förra gången, men det kändes som att jag har väldigt mycket färre "besvär" nu.

Den förbättrade koncentrationen och minskade tröttheten har gjort att jag faktiskt har läst flera böcker på sista tiden. Ett långt tag läste jag i princip ingenting. Var för trött och hade svårt med koncentrationen.
Jag är inte lika kall om händer och fötter längre. Har nästan känt mig sjuk när jag gått hem från jobbet ibland för att jag frusit så hela dagen. Trots raggsockar, torgvantar och extra värmeelement. Är fortfarande lite kall om händer och tår ibland, men fryser inte alls på samma sätt.

Det är lättare att gå upp på morgnarna också. Tycker till och med det är skönt att vara uppe innan barnen vaknar. Egen tid kan man ju också få på morgonen när barnen fortfarande sover. Nu när barnen börjar bli äldre har den tid jag tidigare hade för mig själv när de hade lagt sig på kvällen krympt till ett minimum.

Magen är mycket bättre och jag har inte haft huvudvärk mer än ett par gånger på två månader.

Abstinensen, den biokemiska reparationen, all ledighet, sol och värme är alla faktorer som har bidragit och nu har jag stegarbetet och lite annat att se fram emot. Pratade med min sponsor idag och jag fick lite uppgifter som jag ska göra under nästa vecka. Inget betungande. Det mesta är sånt som jag gör ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar