söndag 20 december 2015

Sista rycket innan jul

Fyra dagar till julafton. Knappt tre dagar kvar att jobba, onsdag slutar jag tidigt. Barnen har åkt till farmor och farfar för att vara där fram till onsdag medan jag jobbar. Själv ska jag njuta av lyxen att vara ensam hemma. Även om jag jobbar så känns det nästan som semester när jag bara behöver tänka på mig själv. Jag ska bädda bra för julen genom att sova mer, läsa, ringa sockervänner och in på möten, pyssla om mig själv extra mycket. Lägga extra tid på alla mina friskfaktorer. Göda min blåa hund så att den röda inte har en chans att komma till tals i jul.
Nu känns det inte som att det är själva julafton som blir den värsta dagen. Hela december har det nästan varit svårt att värja sig för allt godis, pepparkakor o.s.v. På mitt jobb har inte mindre än 4 stora lådor och en stor korg med godis passerat fikarummet. Kollegorna är duktiga på att äta så det tar tack och lov slut fort, men det är rätt sjukt. För att inte snacka om julborden. Vem mår bra efter en sådan ätorgie? Jag bara undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar