onsdag 30 december 2015

Enskilt samtal

Idag hade jag det andra enskilda coachande samtalet som ingår i nystartkursen jag har gått. Lite knyta ihop säcken-samtal. Vi gick igenom hur jag ska fortsätta jobba framåt. Har en ganska klar bild av det så det var mest en avstämning.

Det finns gruppcoaching på SockerSkolan, men jag ska förhoppningsvis börja jobba i de 12 stegen snart så det finns det inte tid och behov av just nu.

Det kommer att bli en återfallsweekend i maj. Den skulle vara kul att vara med på. Det blir en möjlighet att träffa andra som gått nystart IRL. Har dock anmält mig till Göteborgsvarvet då så vi får se.

Det blir en fördjupningskurs som jag tror att jag ska gå och även en skamkurs som jag tror att jag inte ska gå. Ska läsa boken Skamfilad som är skriven av Göran Larsson som också håller i kursen. Får ta ordentlig ställning efter det.
Vi pratade också om vilka verktyg som är viktigast för mig. Har ganska många verktyg som jag känner är viktiga. Det absolut viktigaste är samtal med andra sockerberoende. Det är skönt att kunna ringa och prata med någon i samma situation och jag blir alltid lika glad när någon ringer mig.

Vi har också ett forum på Facebook som bara är för oss som gått nystartkursen. Där kan man ställa frågor, be om hjälp eller ha som en virtuell GodCan. Nu har vi sex som gått kursen tillsammans nu i november och december öppnat en egen hemlig grupp där vi delar matplaner, tacksamhetslistor och stolthetslistor.

Vi har också bestämt tid och dag för Skypemöten. Att ha inbokade aktiviteter är jättebra för mig. Tror det kan bli bra det här :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar