fredag 25 december 2015

En God Sockerfri Jul

Det har varit en härlig julafton med trevligt sällskap och god mat. Dagen började för min del med ett OA-möte på telefon. Sedan var det frukost när jag bl.a. provsmakade den inlagda örtsillen som mamma hade gjort efter SockerSkolans recept. Jättegod.

Hann med en kortare joggingtur, yoga nidra och en stunds läsning också innan det var dags att bege sig hem till min moster där större delen av släkten skulle fira jul.

Hade med mig några saker själv till min jultallrik. Det var en bit varmrökt lax, örtsill och janssons frestelse som vi fick recept på när vi var på julbrunch på SockerSkolan, glutenfria köttbullar och fröknäcke. Detta kompletterades med ägg, smör, ostar och stuvad grönkål.
Sedan blev det inget mer ätbart för mig. Godisbordet fick mig lite ur balans, men jag gjorde en kopp thé med kokosolja i och försöke fokusera på annat så det gick ändå. Himla nöjd över att julaftonen blev som planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar