måndag 2 november 2015

Nystartkursen är igång

Idag var det dags att börja Sockerskolans nystartkurs. Så spännande att träffa de andra deltagarna och sätta igång.

Idag var det mycket information om hur allt fungerar och grundläggande om beroende. En del var samma som webinaret i tisdags.

Vi fick lite uppgifter som ska göras, bl.a. ska man ringa en av sina kurskompisar. Det var kul. Jag tycker att jag har skaffat mycket information om beroende och hittat en del verktyg redan innan. Största anledningen till att jag går kursen är att få ännu fler verktyg, stöd, gemenskap och förståelse.

Det funkade ganska bra med barnen också. Hade förberett allt jag kunde innan. Ibland fick jag stänga av mitt ljud för att prata med dem, men det var ok. 50 minuter in i lektionen gick de till skolan.

På onsdag är det kurstillfälle 2 av 18. Ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar