fredag 6 november 2015

Kurstillfälle 3 om Fysiska konsekvenser

Idag var det dags för kurstillfälle 3 på nystartkursen. Det är tätt nu i början, men det känns bra att det är det. Det handlade om fysiskt konsekvenser av sockermissbruk eller av att äta socker överhuvudaget. Som vanligt fick vi uppgifter att göra och så ska vi ringa en kurskompis och bli uppringd av en annan.

Uppgifterna vi har fått hittills har t.ex. varit att vi ska börja skriva en triggerlista, alltså på livsmedel, konsistenser och kombinationer som triggar vårt ätande. Den listan kommer säkert att fyllas på efter hand.
Idag fick vi en uppgift att vi ska kryssa i en lista med med vilka konsekvenser vi har drabbats av hittills. Det fanns 121 olika konsekvenser på listan och jag kryssade i 33. Kom på ytterligare en som jag drabbats av som inte fanns med på listan.

Det har gått sådär med barnen onsdag och fredag. Lite liv och kiv som har distraherat mig, men så får det vara. Den här tiden på morgonen passar mig bäst. Tur att man kan stänga av ljud och bild om det behövs.

Den här veckan har varit bra. Jag har blivit piggare och fått mer energi. Så som jag är van vid att känna mig när jag äter LCHF. Känner mig laddad för helgen och det är så skönt att för en gångs skull inte vara helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar