måndag 23 november 2015

Kurstillfälle 10 - Risksituationer

Idag pratade vi om risksituationer. Vi fick även öva på att lämna över sina problem till andra. T.ex. om jag ska gå på middag hos någon jag inte känner så bra och är orolig för hur det ska gå. Då kan jag fråga olika personer hur de skulle göra om de var i den situationen. Chansen är rätt stor att man får något bra tips som man kan använda.

Risksituationer behöver inte alltid vara situationer, det kan även vara personer eller platser. Nu har vi till uppgift att börja identifiera dessa situationer, personer och platser. Det blir en nyttig övning. Jag kan direkt komma på stora utmaningar jag har framför mig. Det är snart jul, t.ex. och så ska vi åka på semester till Egypten i en vecka i början på januari.

Återigen ett riktigt tungt kurstillfälle som väckte mycket tankar. Efteråt satt vi bara och tittade på varandra där i datorn.

En lite mindre utmaning, men dock en utmaning, kommer redan på lördag. Då ska jag åka bil i två timmar med min dotter för att hon ska tävla. Sedan ska jag sitta och titta på tävlingarna i flera timmar. Det finns gott om mat och sötsaker att köpa, men jag ska planera och ta med mig hemifrån. Då borde det inte vara någon risk för sug eller hunger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar