onsdag 18 november 2015

En månad - vad händer med vikten samt bloggen fyller år

Idag har jag varit socker- och glutenfri i en månad. Känns fantastiskt bra. Tycker jag har känt på kläderna och i kroppen att jag har gått ner i vikt. Har inte vägt mig sedan den 30/9, då hade jag gått upp drygt 2 kg från lägstanoteringen p.g.a. allt slarv. Efter den 30/9 gick det två och en halv vecka till med alldeles för mycket socker och gluten innan jag slutligen kom in i rätt banor igen den 18/10. Vikten idag var -0.2 kg från vikten den 30/9. Fortfarande lite plus, men det försvinner nog ganska snart. Det viktigaste är att jag är socker- och glutenfri. Tänker inte väga mig igen förrän om en månad.
Idag är det ett år sedan jag la ut min blogg offentligt. Bloggen har gett mig mycket. Tycker det är roligt att skriva och att det är så många som läser. Bloggen skapade jag egentligen mest för min egen skull. Ville säga min åsikt utan att pracka på folk i min omgivning dessa åsikter för mycket. Det var tänkt att bloggen skulle handla om LCHF, träning och vårt sjuka sockersamhälle. Den handlar fortfarande mycket om det, men efterhand som jag har insett att jag är sockerberoende så handlar den ju mycket om det också.

Här är de mest lästa inläggen under året:

1. Sånt som ingen borde köpa 1
2. Idag träffade jag en intressant läkare
3. Godis och kaffebröd på jobbet
4. Hälsocheck
5. Myter om LCHF 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar