tisdag 27 oktober 2015

Webinar om sockerberoende och keton- och blodsockervärde dag 10

Nu ikväll har jag lyssnat på ett webinar om sockerberoende som gavs av Sockerskolan. Väldigt intressant och väldigt hög igenkänningsfaktor. Kan verkligen rekommendera alla att lyssna på ett. Detta var gratis och de kanske har sådana här webinar lite då och då. Håll utkik på Sockerskolans hemsida.(www.sockerskolan.se).

Nu ser jag ännu mer fram emot nystartkursen som börjar på måndag morgon. Känn som att det kommer att bli en utmaning med barnen hemma halva kurstillfället, men det måste gå. Får planera och förbereda innan.
I morse var blodsockret 5,2, lite bättre än igår. Ketonvärdet var fortfarande ganska lågt, 0,9. Ska följa ketonvärdet och se om det ökar. Det är inte jätteviktigt med ketosen just nu. Det viktiga är att jag mår bra och inte har något sockersug. Fast på sikt vill jag gå ner de där sista kilona och då kanske det går lättare om jag är i ketos.

Dag 10 idag sedan nystart. Nu känns det bra och inte särskilt svårt, men jag oroar mig lite för hur det blir när novemberlovet är slut och det blir "som vanligt" igen. Efter min långsovning i söndags har jag förstått hur himla trött jag har varit sista tiden. Nu när barnen är hos farmor och farfar blir det mer luft och egentid, men inte så mycket som det skulle kunna vara. Min dotter är väldigt orolig för vissa saker just nu och ringer och messar mig ofta. Det får hon naturligtivs göra, men det tär ju på mig när hon inte mår riktigt bra såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar