torsdag 22 oktober 2015

Sockret är ute ur kroppen och samtal med Sockerskolan

Jag har inte kollat ketonerna på länge, men idag gjorde jag det för att kolla om jag är i ketos. Har nästan kommit in i optimal ketos. Den biten, att få ut sockret ur kroppen går ju snabbt. Värre är det med suget och kilona man har lagt på sig efter en sådan här period. Är hungrig/sugen idag också :(.

Tror inte jag har gått upp mer ett par kilo, den dåliga perioden var inte så lång, men lite är det. Det känns på kläderna. Har ingen lust att väga mig. Det är inte heller det viktiga just nu.

Mätte även mitt fasteblodsocker i morse. Det var 5.7. Jag ligger ofta där. Det är inom normalgränserna (4.0-6.0), men ändå lite högre än vad det skulle behöva vara. Det var någon läkare som Kostdoktorn intervjuade som sa att man inte bör ha över 5. Någon som vet? Kommentera eller maila mig i så fall.
Idag ringde de från Sockerskolan som avtalat. Mailade en fråga om deras Nystart-kurs häromdagen och de erbjöd mig ett kostnadsfritt samtal för att jag skulle få information och kunna ställa mina frågor. Det var ett bra samtal. Det jag mest undrade var om jag skulle kunna gå kursen eftersom den sker via datorn vid en tidpunkt då barnen är delvis hemma. Det skulle gå bra. Händer det något så får jag stänga av min mikrofon och bild och försvinna några minuter.

Kursen sträcker sig över 9 veckor och det är 18 tillfällen totalt.

Anmälde mig till kursen och fick ganska snart några formulär jag ska fylla i innan kursstart. Fick även tillgång till deras receptsamling som jag ska botanisera i när jag får tid.

Det ska bli spännande och intressant att gå den här kursen. Det var väldigt länge sedan jag gick någon kurs överhuvudtaget så det är på tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar