torsdag 29 oktober 2015

Provat L-glutamin

Orkar inte kämpa med sötsug och hunger mer än nödvändigt. Därför har jag några saker om jag tar till om det behövs innan det har gått för långt. Försöker vara lite generös och snäll mot mig själv och väntar inte så länge så att det blir helt outhärdligt. Svart kaffe brukar hjälpa bra på mig om det bara är sug det handlar om. Om jag är extra hungrig tar ett extra mellis i form av ett kokt ägg, en babybel eller max 10 paranötter. Paranötter är jag lite uppmärksam på. Har en regel att jag tar max 10 st per dag. Det har hänt tidigare att jag ätit för mycket. Får se hur det går. Vissa nötter klarar jag inte. T.ex. rostade, salta cashewnötter. Skulle vara trist att behöva sluta helt med nötter.
Som ytterligare en säkerhetslina har jag L-glutamin. Det är ett pulver man rör ut i kallt vatten. Det ska lindra sötsuget snabbt. Fick tillfälle att prova det för första gången i går eftermiddag. Det hjälpte faktiskt lite. Vet inte om det var placeboeffekten eller om det verkligen hjälpte. Det lär bli fler tillfällen att prova.

Idag var jag på ett BodyPump-pass på lunchen. Kände mig seg och orkeslös. Orkade inte lika mycket som vanligt. På eftermiddagen har det fortsatt. Känns nästan som lite energibrist trots att jag borde ätit tillräckligt med kalorier. Förhoppningsvis en tillfällig svacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar