onsdag 21 oktober 2015

Fjärde dagen - Fokus

Idag kände jag att jag behövde dra ner på tempot lite. Tog vilodag från träningen och fokuserar på det som är viktigt just nu - sockerfri. Så lite krav och stress som möjligt. Måste försöka vara snäll mot mig själv just nu och inte driva på för hårt. De (få) dagar som träningen inte känns kul så får det vara.

Har haft ont i axlarna några dagar. Ringde i morse och skulle boka massagetid. Fick komma redan 10:15 och det var så skönt. Nu känns det mycket bättre.

Var himla sötsugen på förmiddagen idag också, kändes bättre efter massagen, men rätt snart efter lunchen kom det tillbaka en stund, men det var inte överjävligt. En kopp kaffe så blev det bättre. Var hungrig före middagen, men jag tror jag åt för lite till lunch. Tycker det är svårt att bedöma hur mycket man behöver äta egentligen.
Som jag skrev häromdagen har jag gått med i två Facebook-grupper om sockerberoende. Den ena heter Sockerbomben i din hjärna och är skapad av Bitten Jonsson. Lade ut ett inlägg där i går som jag fick mycket respons och förståelse på. Känns så skönt. Det är nog inte lätt för andra som inte är sockerberoende att förstå vad detta handlar om. Det märks på deras kommentarer att de inte gör det. Om man kunde styra och "bara bestämma sig" för att inte äta, äta lite/lagom eller inte handla hem så skulle det ju inte finnas något problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar