onsdag 30 september 2015

Diet eller livsstil?

Ibland frågar någon mig om jag kör någon diet. "Du kör någon sån där diet, va?" Personen menar ju om jag kör någon typ "bantingskur" eller så. För mig äter alla enligt någon form av diet, även jag. Jag skulle föredra att kalla det livsstil. Jag har inte för avsikt att gå tillbaka till fettsnålt och kolhydatrikt någonsin. Sedan finns det ju olika varianter av LCHF och Paleo och olika strikta och just det utesluter jag inte att det kan förändras även för mig.

Just nu gillar jag att äta ganska strikt, det är det jag mår bäst av. Sedan är jag ganska dålig på att hålla det ens hyfsat strikt på helgerna just nu. Det måste jag jobba på. Det är ingen höjdare att känna sig "sockerbakis" efter helgen. Efter helger och andra ledigheter vill man ju känna sig piggare än innan ledigheten. Är inte motiverad till det till hundra procent just nu, men det kommer. Hur svårt kan det va, liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar