söndag 2 augusti 2015

Semesterresultat

Har haft som mål på semestern att inte glida iväg när det gäller kosten. Inte se semestern som en ursäkt för att äta hur mycket som helst av vad som helst. Ville vara piggare, starkare och helst smalare när semestern är slut än innan. Det har gått halvbra.

När semestern började hade jag inte ställt mig på vågen på ett tag. Hade tänkt att inte väga mig på väldigt länge, men kände att jag ville ha koll. Blev lite chockad när jag gått upp flera kilon när jag slarvat med kosten. Hade inte känt det så mycket i kläderna.

Under de fem semesterveckorna har jag tappat drygt 5 kilo faktiskt. Känner inte att jag har försakat någonting egentligen. Ibland har jag varit sugen när det har bjudits på något gott, men jag är glad nu över att jag inte åt något. Så den delen av målet har gått riktigt bra.

Piggare och starkare då? Nja. Starkare fysiskt kanske. Det har inte blivit riktigt så mycket träning som jag hade tänkt. Det har känts enformigt när jag har varit ensam hemma med barnen då jag inte har fått samma variation som vanligt. Motivationen har dippat lite. Det kändes ändå bra på triathlongenrepet i tisdags så det får duga.

Sedan blev jag lite förkyld, i natt kräktes dottern och jag själv har också lite ont i magen idag. Blev inte så mycket sömn i natt och idag är jag trött. Hoppas bara det inte blir mer magsjuka nu. Piggare känner jag mig inte. Har faktiskt varit ganska trött större delen av semestern och det förvånar mig. Förstår inte riktigt varför. Det är varit väldigt lugnt och skönt.
I morgon börjar jag som sagt jobba igen och jag har drabbats av värsta jobbångesten. Det har känts tufft på jobbet en tid tillbaka. Jobba måste man ju och jag har inte kommit på något bra alternativ på vad jag skulle jobba med om jag inte skulle jobba där jag jobbar nu. Fördelarna överväger fortfarande nackdelarna. Jag gör mitt bästa för att fokusera på roligare saker så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar