fredag 28 augusti 2015

Morgondagens tävling

Det har inte varit världens roligaste vecka. Har varit ganska låg, men idag känner jag mig mycket bättre. Fick sova hyfsat i natt. Mina föräldrar kom igår. Det blir bra avlastning både med praktiska saker och rent mentalt.

Glömde frukosten hemma i morse. Gick till caféet här på jobbet och köpte två kokta ägg och 3 små paket bregott. Har en burk kokosolja på jobbet så jag fick min vanliga frukost, fettkaffe och ägg, ändå.

Det är Sodexo som driver caféet. De har verkligen ett trist utbud. Det finns några få saker som jag kan äta där. Kokt ägg som dessvärre ofta är slut. Idag när jag kom kl. 9 fanns det bara fyra stycken kvar varav jag tog två. Bregott har de faktiskt fast det är ju mest ett tillbehör. Caecarsallad kan jag äta om jag hoppar över brödkrutongerna och häller på olivolja. Bra att krutongerna ligger i en egen lite burk och att man får hälla på caesardressingen själv om man vill ha. Jag hoppar över den. Vet inte hur mycket socker det är i den, men det är ofta en del i dressing. Annars finns det bara mackor, sallader med pasta, bulgur och liknande, godis, fikabröd och glass.

Har mailat till Sodexo om mina åsikter. Det fanns en mailadress på vårt intranät, men har inte fått svar. Pratade med gubben som stod i kassan om att jag skickat det, men han bara tittade oförstående på mig. Orkar inte ta tag i det just nu. Får strunta i att handla där helt enkelt.

I morgon är det då dags för Mörkö Triathlon. Det ska blir 20°, sol och rätt blåsigt 7 m/s, 14 m/s i byarna. Västlig vind så förhoppningsvis är vi lite skyddade eftersom vi simmar på östra sidan av Mörkö. Cyklingen sker sedan ganska rakt söderut, sedan tillbaka norrut så det lär bli sidvind hela vägen.
Det är 50 st anmälda, vilket innebär att tävlingen är slutsåld. Lagom liten tävling :).

Jag funderar en del på mat och hur jag ska äta inför tävlingar egentligen. Tanken är att jag äter min vanliga strikta lågkolhydratkost hela tiden. Tänker inte kolhydatladda inför mina tävlingar, det tror jag inte på, men många LCHF:are äter lite mer kolhydater dagarna innan i form av rotfrukter och potatis. Så igår åt jag lite potatis på lunchen och ikväll åt jag lax med rostad sötpotatis, vanlig potatis och morötter till middag. Lite rostade, saltade cashewnötter som "fredagsmys". Får prova mig fram vad som passar mig. Nu är ju morgondagens tävling ännu en sprint och jag kommer inte att behöva äta någonting under tiden. Det viktigaste är att undvika magknip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar