onsdag 26 augusti 2015

Första 24-timmarsfastan

Nu har det varit tyst på bloggen några dagar. Har inte haft någon riktig inspiration eller motivation. Det har jag inte haft till någonting alls faktiskt, men idag känns det bättre.

Har just avslutat mitt livs första 24-timmarsfasta. Eller det blev faktiskt 25 timmar innan jag hade möjlighet att äta middag. Jonas Colting pratar så mycket om hur pigg han blir när han fastar och att det nästan är hans bästa dagar. Jag förstår nu vad han menar. Det kändes riktigt bra, lättare än jag trodde och som det känns nu kommer jag att fortsätta köra detta en gång i veckan.
Jag åt middag som vanligt i går kväll. Den var avslutad redan 16:45 eftersom sonen skulle iväg och träna. Sedan åt jag ingenting förrän 17:45 idag. Däremellan har jag druckit kaffe och vatten. I morse började jag dagen med en kopp kaffe med en tesked kokosolja. Har tränat lite också. Sista riktiga träningspasset innan Mörkö triathlon på lördag. Det blev ett kort löppass på morgonen. Har känt mig lite hungrig under dagen, men det har inte varit några problem att fortsätta. Det är mer som ett lätt sug i magen. Det är ju rätt tomt där, men det avhjälptes med kaffe. Däremot har jag inte varit alls sugen på något onyttigt utan det var en nyttig middag jag såg fram emot :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar