lördag 1 augusti 2015

En vecka kvar till tävling och jag lyckades bli förkyld samt ny cykel på gång

Idag är det exakt en vecka kvar till Görslitet i Karlstad och i onsdags började jag känna mig förkyld. Så typiskt, jag som nästan aldrig blir förkyld numera. Hur som helst blev det inte så jätteallvarligt så idag ska jag prova och springa en kort lugn runda för att känna efter lite.

Även om det funkar att träna blir det ändå inte så mycket mer tränande under veckan. Några korta, intensiva pass blir det och sedan nästan helvila sista två dagarna innan hade jag tänkt mig.
Under en ganska lång tid nu har jag funderat på att köpa en riktig racercykel. Har en racerhybrid som jag cyklar med till jobbet och även tränar på. Den fungerar utmärkt egentligen, men det blir skillnad med en racer och om jag ska köra längre distanser på triathlon framöver behöver jag något bättre. Har funderat lite på en triathloncykel också, men en racer behöver jag först och eftersom jag inte har råd med båda så kommer jag att montera tempopinnar på racern så småningom.

Hade spanat in lite olika cyklar på ett par olika cykelbutikers websidor. En butik hade 20% rabatt nu och de hade cyklar från Cannondale som jag provade på Mallorca. Har nu bokat en cykel som jag tror jag kommer att bli jättenöjd med. Inte exakt likadan som den jag hyrde på Mallorca (den var jättedyr), men ändå en riktigt bra cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar