tisdag 18 augusti 2015

50 dagar

För 50 dagar sedan, efter en del slarvande med kosten under våren, bestämde jag mig för att försöka köra lite mer strikt under 100 dagar. Det finns inga tankar på att jag skulle ändra den typ av kost jag äter efter 100 dagar, men jag tänkte fokusera lite mer och försöka analysera i vilka situationer det blir oplanerade avsteg.

Tanken är att jag ska göra en utvärdering efter 100 dagar. Dels vad som har hänt med vikten och dels gå igenom de noteringar och analyser jag har gjort under tiden. Kanske lära mig någonting mer om hur min kropp och knopp fungerar.
Några avsteg har det blivit under de här första 50 dagarna. Avstegen i sig är inte det värsta. Problemet är när det inte blir avsteg en dag eller en kväll, utan när jag inte kan bryta och det blir längre. Därför vill jag helst inte göra några avsteg. De avsteg som har varit nu har jag lyckats bryta i princip direkt som tur är. Lite mer planering och förberedelse är som vanligt en nyckel till en bra kost, men det är inte alltid jag orkar.

Vikten rasade snabbt ner 5 kg under semestern, men sedan har det stått still i en månad. Minus 5 kg till hade inte varit fel, men det får ta sin tid. Jag har inte direkt någon brådska även om jag är lite nyfiken på vad som skulle hända med min löpning om jag blev lite lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar