torsdag 9 juli 2015

Sommarträning

Så här på sommaren, de perioder jag är ensam hemma med barnen, blir det inte samma variation på träningen. Det finns en hel del styrkeövningar man kan göra hemma, dessutom har jag ett löpband som jag använder varannan dag. Yoga är ju också bra hemmaträning, men just nu har jag lite svårt att få det gjort. Simning och Cykling får vänta tills jag kommer ner till mina föräldrar i nästa vecka. Då får fokus ligga på det.
Visst hade jag kunnat få till mer träning om jag bara hade ansträngt mig lite och bett någon titta till, särskilt sonen, någon timme, men jag tycker det är så skönt att inte planera något. Bara gå hemma och dra och ta dagen som den kommer. Fast det är semester och vi bara är hemma går dagarna hur fort som helst ändå.

Igår var vi i en klädbutik som jag inte varit i på länge för att kolla läget. De har så mycket fint där. Hittade ett par jeans och två tröjor som jag är jättenöjd med. Sedan började jag rensa mina garderober och lådor och sorterade ut en hel del som jag inte använder. Har lagt ut ett par jeans, som jag köpte för dyra pengar förra året som blivit för stora, på Tradera. Har försökt innan, men då fick jag inget napp. Detta innebär inte att det finns plats över i garderoberna nu. Det var snarare överfullt innan :).

Efter det skjutsade jag dottern till träningen. Sprang själv på löpbandet. Efter mat och dusch var det dags att hämta dottern igen. Sedan var den dagen slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar