lördag 4 juli 2015

Sommarmat

Vi är hemma och gör mest ingenting. Väldigt skönt att bara dra omkring och göra det man känner för. Men fastän det känns om lördag hela veckan behöver det ju inte avspegla sig i kosten. Semestern är perfekt för att investera i sig själv och styra upp vanor och rutiner. Ingen stress som drar igång sockersug, tid för reflektion.

Många tror att LCHF-mat tar tid att laga och att det är enformigt. Jag tycker inte att det är så. Fast att man utesluter pasta, ris, potatis och bröd så finns det så mycket kvar. Om man sedan tillsätter gott om naturliga fetter så blir maten väldigt smakrik och god. Smaklökarna blir tillfredställda och man känner sig nöjd efteråt.

Igår kväll gjorde jag det enkelt för mig. Det var varmt och jag var inte alls sugen på någon varm mat. Det blev lite plock. Ägghalvor, ost- och skinkrullar med bregott i, spenat med mozzarella och olivolja och några oliver.
Idag är det ju lördag på riktigt. Det finns lite godis till barnen. Sonen säger att han ska äta svarta oliver, hans eget förslag. Han älskar svarta oliver. Dessutom har jag köpt färska hallon och stora blåbär som de ska få. Ska bli spännande att se vad som tar slut först, godiset eller det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar