söndag 5 juli 2015

Gårdagens lördagsmys

Igår kväll dukade jag upp (förutom godis) svarta oliver, färska hallon, stora blåbär och pistagenötter till barnen. Det var mina två barn och en kompis till dottern. Det som tog slut först var de svarta oliverna, de färska hallonen tog nästan slut och likaså de sura döskallarna. Det åts en del även av pistagenötterna, Mariannekaramellerna och blåbären, men det fanns mycket kvar av dem när kvällen var slut.

Som jag har skrivit lite om tidigare har inte mina barn samma problem som jag har med socker. De överäter inte, har normal vikt och rör sig mycket i vardagen. Dottern tränar även gymnastik många timmar i veckan. Därför tvingar jag inte in dem på LCHF. Min strategi är mer att erbjuda alternativ som jag anser är bättre och förhoppningsvis väljer de dem istället. Självklart försöker jag begränsa deras intag av godis, glass, kakor o.dl. till någon dag i veckan, men det är inte mer än vilken annan medveten förälder som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar