måndag 8 juni 2015

Fimpa vågen

Har en så skön känsla i kroppen nu. Önskar jag kunde förmedla den, det är oslagbart. Sötsuget är borta, jag känner mig klar i huvudet, lugn och tillfreds. Igår var jag ute och joggade. Hade bestämt mig för att springa länge med låg puls, men jag hade svårt att hålla igen. Det fanns en massa energi. Nu på morgonen var jag och styrketränade innan jobbet (och innan frukost) och även då kände jag mig väldigt stark och orkade ta i ordentligt.

Gjorde dock ett litet misstag. Ställde mig på vågen för första gången på ett tag i slutet av förra veckan. Jag hade självklart gått upp lite när jag slarvat, förväntade mig inget annat, men de efterföljande dagarna har min känsla i kroppen inte avspeglat sig på vågen. Fast jag egentligen inte vill fokusera på vikten, det är inte det viktigaste, så blir jag lite omotiverad när det inte händer något. Det viktiga är att jag mår bra och är frisk. Känner mig dessutom mindre. Kläderna sitter lösare och den där plufsigheten man får av kolhydrater är borta. Det SYNS till och med. Därför fimpar jag vågen för ett bra tag framöver. Får väl ställa upp den på vinden ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar