fredag 22 maj 2015

Tur att det finns kaffe

Jag dricker en del kaffe. Inte bara i form av fettkaffe utan vanligt svart kaffe också. Tidigare hade jag alltid sötningsmedel och mjölk i kaffet. Innan LCHF tog jag bitsocker om det inte fanns sötningsmedel. Senaste halvåret har jag fått upp ögonen för att sötningsmedel kanske inte heller är någon höjdare att äta så då började jag dra ner på det för att sedan sluta helt. Mjölken slutade jag också med när jag började med striktare LCHF. Det blir för mycket kolhydrater om man dricker några koppar kaffe om dagen och har en del mjölk i varje gång. Ibland tar jag lite vispgrädde i kaffet när jag är hemma, men nu har jag börjat fundera på om vispgrädde triggar mitt ätande och därför hoppar jag över det helt just nu.
Ibland har jag lite sug på kvällarna ganska snart efter middagen. Jag är absolut mätt, men vill ha "något". Då funkar det jättebra med en kopp svart kaffe. Suget försvinner direkt. Märker aldrig att jag får svårt att sova eller så heller.

Den här veckan har jag tagit cykeln till jobbet 3 dagar. Idag tog jag en kort och lugn löptur på lunchen. Det kändes ok, men var rätt segt mentalt. Förkylningen ger sakta med sig och tröttheten också. Har gäspat mig igenom hela veckan känns det som, men nu känner jag mig lite piggare. Tror det är lite vårdepp också. När jag tänker tillbaka på de senaste vårarna så har jag varit rätt sliten och trött och tappat massor med hår. Vad håravfallet beror på vet jag inte. Det brukar hålla på någon vecka eller två.

Till nästa år ska jag fundera ut någon bra strategi som jag kan prova för att slippa känna mig trött och sliten. Älskar ju våren. Det är den bästa tiden på året när man har allt det härliga framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar