tisdag 19 maj 2015

Att bli av med sockersug

Jag har börjat fundera mer och mer på vad det är som triggar mitt sug. Någonting är det för i långa perioder håller det sig borta, men sedan är det något som triggar och det är så sjukt svårt att få kontroll över det och komma in i rätt banor igen.

Någon liten aning kanske jag har. Trötthet och stress spelar in definitivt. Vissa livsmedel garanterat. Det är några saker jag ska vara uppmärksam på framöver. Det känns så himla trist att inte kunna äta precis vad man vill, men någonstans har jag nog insett att om jag ska må bra fysiskt och psykiskt så är det bättre att avstå från vissa saker. Tittade på ytterligare en intervju som Kostdoktorn har gjort med Bitten Jonsson om hur man blir fri från kolhydratberoende. Väldigt intressant och en hel del att fundera över.
Idag har det i alla fall varit en bra dag matmässigt. Hade bokat in en tidig lunch på stan med ett par kollegor och en före detta kollega så jag hoppade över äggen och majonnäsen till frukost och tog bara en fettkaffe. Vi åt på ett ställe som har buffé med flera olika rätter att välja mellan. Jag höll mig till bra saker. Det hembakade brödet och efterrätten var väldigt lockande, men det gick jag snabbt förbi. Frukostäggen tänkte jag ta på eftermiddagen istället, men jag var inte hungrig så det blev ägg, majonnäs och fettkaffe nu ikväll istället då det var lite stressigt att hinna iväg till barnens träningar. Nu kommer jag att klara mig tills i morgon.

Idag cyklade jag till jobbet. Om det fortfarande känns bra i morgon kanske det blir en lugn löptur i morgon bitti.

2 kommentarer:

  1. Hjälp på traven mot sockersuget kan man få på LCHF-kursgården Nolaskogs just nu inom kort. 3-veckorsvistelse till bra pris:
    http://www.nolaskogslchf.se/
    http://www.nolaskogslchf.se/?pageid=5

    /Gäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har sett det, men jag har inte möjlighet till det, tyvärr.

      Radera