måndag 30 mars 2015

Tuff cykling idag

Idag hoppade jag och två av tjejerna jag cyklade med igår på den korta, långsamma turen tillsammans med några andra. Den var 74 km och gick till Muro, Sa Pobla, Pollenca, Port de Pollenca och sedan hem. Första biten gick bra. Det gick lite fortare än igår, men det kändes bra. Vi körde i par och testade att byta positioner. Sedan började det blåsa mer och mer. Det var motvind och sidvind. Jättejobbiga kastvindar gjorde att man fick koncentrera sig ordentligt på att hålla i cykeln för att inte blåsa av vägen. Det var mycket mer uppför idag också mot igår och backträning på cykeln är uppenbarligen någonting jag behöver. De hårda vindarna gjorde att man fick titta på vägen och inte så mycket på omgivningarna, men vi såg i alla fall en massa får, apelsinodlingar och så en hel del andra cyklister förstås. Cykelturismen är faktiskt den enskilt största turistnäringen på Mallorca.

Åt frukost från frukostbuffén i morse. Samma som igår. Idag hade de också smoothie så jag tog en som såg ut att vara med hallon och blåbär. Innan vi gav oss iväg på cyklingen drack jag en fettkaffe på rummet. När det var dags för lunch i Cala Sant Vincenc (Pollensa) var jag fortfarande inte hungrig. Tog ändå en tonfisksallad som var väldigt fin, både att äta och att se på. Glömde tyvärr att ta kort. Orkade dock inte så mycket. I morgon tar jag nog med mig något ägg och lite nötter att äta istället.
Cala Sant Vincenc
Efter lunchen var det knappt 3 mil hem och då var det mest utför och lite mer gynnsamma vindar. När jag kom till hotellet bytte jag snabbt om till löparskor och stack ut och sprang 3 km. Detta för att öva på övergången mellan cykling och löpning som jag skrev igår. Det var andra gången någonsin jag provade detta och det gick riktigt bra.

Om någon timme är det dags för middag och så ska jag kolla in morgondagens cykelturer. Det utlovas 24°, strålande sol och lite bättre vindar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar