tisdag 31 mars 2015

Skön cykling och sol

Idag var det så mycket härligare att cykla. Hoppade på en lugn och ganska platt tur som gick till Santa Margalida, Llubi och Sa Pobla. Vädret var soligt, varmt och det var bara lätt vind. Sju mil fick jag ihop. Gruppen idag var jättebra. Det är så olika det där. Igår var det ett par stycken med som inte riktigt funkade med övriga gruppen och då blir det inte riktigt lika kul.

Morgonsamling innan alla cykelturerna drar igång.
I morgon säger prognosen att det ska regna, tyvärr. Om det regnar lite för mycket kommer det inte att bli några cykelturer alls p.g.a. att det blir väldigt halt här när vägbanorna blir blöta. Jag kommer troligtvis att åka till utomhusbassängen som ligger en kort bit härifrån och köra ett simpass och så blir det nog ett löppass också.

På torsdag planeras det en bergstur. Man åker buss till en plats och sedan cyklar man hem över bergskedjan. Det ska vara otroligt vackert, men det är 12-14 mil och mycket uppför. Det är nog lite mer än jag klarar av. Jag har fått kämpa en del uppför de här dagarna och sedan har jag aldrig cyklat mer än 15 mil i sträck. Det får bli en annan tur för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar