lördag 21 mars 2015

Lördagsfrukost till barnen

Skön lördag idag med enda plan att skjutsa dottern till träningen och göra ett par ärenden. Sovmorgon blir det dock sällan i det här huset, men jag fick ligga och dra mig lite i alla fall :).

Gjorde en smoothie från Monique Forslunds kokbok "LCHF för hela familjen" till frukost till barnen. Den består av lika delar vispgrädde, rysk yoghurt (eller turkisk) och frysta bär (jag tog hälften blåbär och hälften hallon). 1 dl av varje räckte till båda barnen. Lade till 2 tsk kokosolja också. Detta mixas med handmixer. Barnen tycker det är gott. Sonen sade i lite klagande ton att "man blir så himla mätt på smoothie", men det är ju det som är meningen :). Nästa gång ska jag tillsätta lite Bourbon vaniljpulver också.


Själv åt jag min vanliga frukost. Fettkaffe, ägg och majonäs. På helgerna när jag äter frukost hemma brukar jag tillsätta lite vaniljpulver till fettkaffet. Himla gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar