fredag 27 mars 2015

Jag drar till Mallis

Nu är det då äntligen dags. Bokade den här resan i augusti förra året och har planerat den ännu längre. i morgon bitti går flyget till Mallorca för en veckas cykelresa.

Det blir cykelturer varje dag. Jag får se om jag hänger på alla dagar eller om jag tar någon vilodag. Det beror på hur det känns. Jag skulle vilja hinna med lite styrketräning, yoga, simning och löpning också. Det finns både gym och 25 m-bassäng på hotellet. Får se om våtdräkten går ner i resväskan. I så fall kan det ju t.o.m. bli lite simning i havet.

Vädret ser ut att bli en höjdare. Riktigt varmt, soligt och inte så mycket vind.


Kosten kommer att bli en utmaning. Vi kommer att vara ute och cykla några timmar varje dag och det blir fika på vägen. Det som är bra är att det är halvpension med frukost- och middagsbuffé och jag bor i en lägenhet med pentry. Det ska t.o.m. finnas kaffebryggare :). Det kan nog bli helt ok.

Tar med mig ett lite olika saker som jag kan äta på vägen och ha som back-up. Kokta ägg, babybel, nötter, kokosolja, smör och bryggkaffe. Lite mörk choklad har jag också med mig :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar