lördag 28 mars 2015

Framme. Nu ska det tränas!

Framför allt cykling då. I morgon blir det 74 km med en teknikgrupp. Jag ska lära mig köra i klunga och det ska bli jättekul. Det verkar vara en bra guide med mycket erfarenhet.

Dagen började tidigt. Klockan 5 ringde väckarklockan. Inga problem att stiga upp. Fixade i ordning lite fettkaffe och packade ner det sista. Sedan åkte jag till Arlanda. Var där i precis lagom tid för att hinna gå och titta lite i taxfreebutikerna. Shoppade lite solskydd och annat bra att ha.

Flygresan gick bra, jag sov och slumrade faktiskt mer än halva tiden. Blev så trött helt plötsligt. Allt funkade helt perfekt tills vi kom ner till Palma. Det tog väldigt lång tid att få väskorna. När vi sedan satt på bussen som skulle ta oss till Alcudia berättade reseledaren att det var flera stycken som inte hade fått sina väskor. Så vi fick vänta på att de skulle ta reda på var väskorna var. Alla väskor hade inte fått plats på planet, det var förstås en massa cyklar med, så då hade de lämnat kvar de väskorna i Stockholm. Så en del här fick inte sin väska och en del fick inte sin cykel. Förhoppningsvis kommer de imorgon.

Det är ett jättefint hotell. Jag har bokat enkelrum, fast det är ju en tvårumslägenhet med pentry. Lite dålig information om hur man skulle få tag i sin hyrcykel, men till slut så lyckade jag ta reda på vem som hjälpte till med det. Cykeluthyraren ligger 9 km från hotellet så vi fick skjuts dit och cyklade hem. Kändes härligt att cykla i kortärmat på platta och grusfria vägar.


Efter den lilla cykelturen bestämde jag mig för att köra mitt vanliga lördagslångpass så det blev 90 minuter löpning innan middagen.

Efter middagen var det informationsmöte med Camp Mallorca som jag åker med. De berättade om alla olika turer som de erbjuder. Massor! Allt från lite kortare rundor där man fikar mycket, stannar och fotar o.s.v. till långa, snabba rundor. De flesta guiderna var också med och de verkar väldigt trevliga. Så nu vill jag bara att det ska bli morgon så att vi kan köra igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar