söndag 29 mars 2015

Bra mat!

Maten här på hotellet är riktigt bra. Det finns gott om ägg, olika ostar, skinka, salami och bacon till frukost och en helt ok buffé till middag med gott om grönsaker, ostar, kött, fisk, kyckling o.s.v. Fast det ska väl erkännas att 100% LCHF har det inte varit sedan jag kom igår, men det får duga. Sedan har jag mitt pentry här på rummet där jag kan komplettera lite om jag vill och så har jag köpt lite ost, oliver och ägg som jag har i kylskåpet.

Idag tog vi första riktiga cykelturen. Jag och fyra andra tjejer cyklade en runda med fokus på teknik på 77 km. Bland annat var vi i Petra där vi åt lunch.


I morgon är planen en ungefär lika lång runda i samma fart. Vi tjejer som cyklade ihop idag kommer att cykla ihop imorgon också. Antingen kör vi en teknikrunda till med samma guide som idag. Han var jättebra så det vill vi helst eller också kör vi den korta långsamma rundan som kommer att vara exakt samma som teknikrundan i morgon fast utan teknikprat och med en annan guide. Det beror lite på hur många nya som kommit idag som kör teknikrundan i morgon. Vi behöver ju kanske inte samma nybörjarlektion igen.

Efter cyklingen tänkte jag köra 3 km löpning direkt för att träna på övergången mellan cykling och löpning.

Men det är i morgon det. Nu väntar förhoppningsvis en god natts sömn med bra återhämtning så att jag och benen är pigga i morgon när det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar