tisdag 17 februari 2015

Vecka 6 och Belöningssemla på jobbet

Har fortsatt att fokusera på proteinet den här veckan. Det gick mindre bra lördag och söndag, men övriga dagar har jag hållt mig på eller under gränsen. Tyvärr visar vågen några hekto plus. Kan bero på helgen, men det kan vara hormonellt också. Nästa vecka är det förhoppningsvis nedåt igen.

Idag kom belöningssemlorna som vi hörde rykten om för någon vecka sedan. Bl.a. var det för att sjukfrånvaron hade minskat drastiskt. "Ett trendbrott" säger de. Så nu bjuder de på semlor som ironiskt nog inte är särskilt hälsofrämjande. Kolhydrater, fett och gluten. Allt i ett. Fett är ju bra, jag äter massor med fett, men i kombination med mycket kolhydrater och dessutom gluten blir det inte särskilt bra.


Man blir nästa betraktad som ett utomjording när man inte äter fikabröd när det bjuds, men visst kan man välja. Det är mitt val och ditt. Det skrivs om det på nosugaradded.se idag: Fettistagen är ett val, DITT val, låt ingen annan säga något annat! och När allt jag ser är socker

Sedan kan man fråga sig vad en semla egentligen innehåller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar