tisdag 3 februari 2015

Plus på vågen, minus på måttbandet samt Godisstopp

Så här efter vecka 4 visar vågen några hekto plus. Lite trist, men jag har ju förstått att det kommer sådana veckor så jag har mätt mig också. Jag har ändå blivit mindre enligt måttbandet. Har minskat på alla mätpunkter, midja, höft, lår och arm och det känns. Kläderna är större och jag känner mig fastare i kroppen.

Vikten är ett bra riktmärke, tycker jag, men det är ju bara en siffra som inte säger så mycket om vad det är som väger. Gissningsvis har jag lagt på mig ungefär lika mycket vikt i muskler som jag har förlorat i fett de senaste två veckorna. Har ju dragit igång ordentligt med träningen. Kanske därför som det står still på vågen. Muskler väger som bekant mer än fett. Fettet och muskelvävnaden nedan har samma vikt. Rätt stor skillnad.


Bara att köra på ett tag till och se vad som händer. Jag gillar den här livsstilen. Känner mig piggare, starkare och friskare. Fortsätter det att gå segt har jag några grejor jag kan prova och se om det händer något då.

En sak till: Häng med på Godisstopp! Jag har inte ätit något godis, glass, kakor. snacks eller annat sött sedan den 3:e eller 4:e januari. Jag har knappt varit sugen och knappt tänkt på sötsaker sedan jag gick in i ketos så det blir inga problem att fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar