lördag 28 februari 2015

Långkok - Pulled Pork

Igår efter jobbet svängde jag förbi köttbutiken i stan och köpte 2,3 kg benfri fläskkarré. Sent i går kväll fixade jag till den enligt nosugaradded.se's Pulled Pork-recept. Sedan stod den i ugnen över natten med värmen på, drygt 12 timmar. Sedan stängde jag av värmen, men grytan fick stå kvar i ugnen några timmar till.


På eftermiddagen bakade jag LCHF-hamburgerbröd enligt Jills recept. Jag är lite skeptisk mot LCHF-bröd, men detta var riktigt gott. Precis som Valnötsbrödet som jag tipsat om förut (länk).


När det var dags för middag åt jag brödet och köttet tillsammans med spenat, ost, hemgjord majonäs och rödlök. Detta var det godast jag ätit på länge. Köttet var otroligt mört. Det kommer att räcka till flera matlådor i veckan också :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar